Del 1.

Om någon är redo för vintern, så är det Zara Larsson. Den 22-åriga svenska popsensationen vet precis vad hon ska ha på sig nu i vinter. Allt tack vare sitt nya samarbete som ansiktet utåt för det brittiska varumärket Superdry. Stjärnan har valt ut olika plagg som ska bli lanserade till märkes höst och vinter kollektion 2020. Denna kampanjen handlar om Zara och hennes stil. Hon har noggrant varit delaktig i själva processen och valt klädesplagg som speglar hennes egna personliga stil.

Kappor är något som länge stått i Superdrys fokus, men den här säsongen är varumärket mer inriktad på att uppdatera äldre modeller med en mer modern framförhållning. Dessa nya jackor är snygga men även gjorda för att tåla en vinterns mest kyliga dagar. I Zaras utplockade plagg finner man bland annat en högblank parka, en rocker-klar skinnjacka och en ny puffer. En jacka för varje tillfälle med andra ord.

Först när artisten anlände till London för att spela in kollektionen så fick  hon sitta under karantän i två veckor. Detta var en säkerhets åtgärd. Men detta hanterade Larsson väl då hon själv påpekar att tiden susade förbi hastigt. Nu har hon kompenserat för förlorad tid och har varit ute i staden under några veckor.

Zara har ett flertal vänner som tidigare gjort samarbete med Superdry och det är även artisters pappas favoritmärke. Vilket gör det hela väldigt roligt för Larsson. 

Artisten om miljötänket

Det är också riktigt bra för mig att veta som influens till unga huruvida när jag går in i ett partnerskap, att företaget besitter ett miljötänk. När ett företag skapar en ny produkt kommer det med garantier på olika sätt att göra ett avtryck på miljön. Därav får man välja vilket företag som gör minst avtryck. Hon själv upplever att folk vill köpa saker nu som har en så liten miljöpåverkan som möjligt. Vilket jag anser vara fullständigt sant.

Lovisa Svensson

Mitt namn är Lovisa Svensson (19 år) och jag är tjejen som alltid haft en passion för skrift. Att vara kreativ, men också social i mitt arbete skulle jag nog vilja påstå alltid varit en dröm för mig. Därav växte mitt intresse för sociala medier under tonåren. Idag förutom att skriva texter för Flighton AB på internet så arbetar jag med min egna Youtube kanal Defera. Där mitt intresse för filmskapande enbart för varje dag växer sig starkare.